Disclosure Guide

Please read our guide and manual recommendations carefully.

SPEAKING OF THE HUMANITARIAN WORK OF FWB IS LETTING THE HEART SPEAK OF LOVE

If your heart wishes to be a promoter of the Fraternity, the essential is already there, in you. This guide is a contribution to further align the ideas to the purposes of the cause. We present simple and useful suggestions to all of us for the dissemination of humanitarian work.

WHEN DISCLOSING THE CAUSE, WE SUGGEST:

- Exalt the feeling of fraternity, not the Fraternity (institution), as the basis for a better world

- Whenever possible, speak in the first person plural, "we". Example: "This is an invitation to reflect on the change we can be in the world," instead of "This is an invitation for you to reflect on the change that you can be in the world"

- Speak in a natural, simple way. Truth has strength and simplicity is elegant and builds empathy

Get prepared for the presentation

- Aware of the agenda, cultivate in the heart gratitude for the opportunity to sow fraternity

- Keep in mind the time you will have to present the cause and ensure that you plan the presentation according to the time available. Observe the discipline, respecting the schedule

- Contact FWB' communication team to request disclosure material, such as videos, powerpoint presentations, banners, among other possible resources, as well as update on the progress of projects and campaigns in progress

- Study well the content you are going to disseminate and, whenever possible, tell stories, tell experiences of fraternity

- Make your presentation wearing the Fraternity without Borders t-shirt. It will help identify and disseminate the cause

- Arrive one hour before the presentation time, or earlier, whenever necessary. This time will be useful for your peace of mind for the task, will facilitate the solution of any unforeseen circumstances and will favor the fraternization with the host group and guests.

- Whenever possible, stay in the place after the presentation, making yourself available to anyone who wants to know more about the cause.

- Whenever there is an on-site booth, at the end of the presentation invite people to visit the booth, where they can learn more about the cause and sponsor projects

In all experiences, cultivate serenity, without any anxiety about the receptivity to the proposal. We sow, and the heart of each person freely decides whether or not to accept the proposal. The task is one of fortuitous joy and gratitude for the opportunity to invite everyone to make a world of peace, educating us to love, offering the best of us to the collective endeavor.

For whatever you need, do not hesitate to contact us.

comunicacao@fraternidadesemfronteiras.org.br

 

Marca

As aplicações te mostram as maneiras que você pode aplicar a marca em situações diversas.

01 - Original
02 - Apenas a fonte
03,04 - Aplicações em foto
05 - Aplicação Horizontal
06 e 07 - Aplicação em fundo de mesma cor da logo

Lembrando que se for usar o logotipo separado do símbolo como no exemplo 02 na mesma peça você deve usar a Marca completa como no exemplo 01. O mesmo vale para o exemplo 06.

Uso Incorreto

Para manter uma uniformidade na identidade visual da marca da FSF, a marca possui algumas regras de aplicação. E para manter suas características existem algumas condições de uso.

A seguir estão listadas o que não se deve fazer em relação ao uso da marca:

01 - Trocar a tipografia
02 - Aumentar a tipografia

03 - Trocar a cor da tipografia
04 - Trocar a disposição
05 - Alternar as cores da marca
06 - Distorcer a marca
07 - Inclinar a marca
08 - Trocar a disposição da fonte na aplicação horizontal. 

Cores

As cores definidas para marca são: roxo, rosa (predominante), dois tons de azul, três tons de verde, laranjado e amarelo. São cores que harmonizam entre si e representam a alegria do trabalho sem fronteiras. Quando houver dúvida sobre quais cores usar, use uma das predominantes.

Nas peças nem sempre precisa ser usada todas as cores, pois elas podem ficar muito carregadas. Então escolhemos como cores complementares, para neutralizar a peça, usar dois tons de cinza e o branco. 

Tipografias

A fonte usada para compor a marca é: TRASHHAND.

Como fonte para títulos e chamadas usamos por padrão a fonte BEBAS.

E para corpo de texto geralmente usamos a: Akzidenz-Grotesk BQ.

Apresentações

Institucional Completa

Institucional Curta

Madagascar

Outros

Banners institucionais

Folder Geral

Madagascar

Folheto

Folheto II encontro

Vídeos

TOP